7021401702 |
Amb la música al COR/S |
2015-2016 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
24/2/2016 - 30/3/2016 (15 hores) de 18:00h a 20:30h |
|
CRP Baix Camp |
|
(Reus)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Camp
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2016 - 18/01/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs d'educació emocional sistèmica a partir de la música i l'expressió corporal AMB LA MÚSICA AL COR I AL COS.
|
| |
Objectius |
2.1- fer un treball emocional i de creixement personal amb enfoc sistèmic a través de la música i l'expressió corporal, sabent que sense aquest procés personal no es poden fer canvis substancials en la manera d'entendre l'educació, de fer les classes per poder mirar alumnes i famílies amb bons ulls.
2.2- diferenciar emocions primàries, emocions derivades i emocions secundàries, descobrint com aquestes darreres s'han enquistat en el relat personal.
2.3- fer un treball de consciència corporal per descobrir i escoltar el que el cos parla abans de somatitzar emocions no transitades en forma de tensions i, fins i tot, malalties.
2.4- fer un treball sobre el propi sistema familiar (genograma) fent conscients els nusos o assumptes sistèmics que encara perduren (en forma d'emoció heretada, patró o programa)
2.5- fer un treball sobre els ordres de l'amor i de l'ajuda
2.6- prendre consciència de les qualitats que hem de desenvolupar com a educadors per ser líders dins l'aula
2.7- adonar-se de la poca presència que cos i emocions tenen a l'aula i de la necessitat de tenir presents aquests per possibilitar que els alumnes estiguin realment disponibles per a l'aprenentatge.
|
| |
Continguts |
3.1- LA IDENTITAT. Qui sóc? JO= ESSÈNCIA + EGO (personatge que hem construït per adaptar-nos, per ser acceptats pel sistema, per la societat + motxil.la farcida d'emocions secundàries i creences limitants biogràfiques i d'emocions sistèmiques heretades que configuren el relat que ens expliquem).
3.2- LA NOSTRA NATURALESA:
3.2.1- cos / cor / ment / energia
3.2.2- cervell reptilià / sistema límbic / neocòrtex prefrontal
3.2.3- instint-sensació / emoció- sentiment / pensament / intuïció
3.3- LES EMOCIONS:
3.3.1- Primàries
3.3.2- Derivades
3.3.3- Secundàries
3.3.4- Adoptades-sistèmiques-transgeneracionals
3.4- LES ARRELS. D'on vinc? El sistema familiar (estudi del genograma, tot descobrint els nusos i dinàmiques ocultes)
3.5- ELS ALTRES. Amb qui convisc? Diferència entre vincles i relacions.
3.6- LES ALES. Cap a on vaig? Quin sentit té la meva vida? El futur (somnis i projectes)
3.7- Aplicació a l'aula
|
| |
Formador/a |
Cristina Duran Salvadó
|
| |
Avaluació |
Implementació d'activitats a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les trobades presencials. Es requerirà un mínim del 80%
Activitats. Cada participant haurà de proposar una activitat pràctica.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'educació primària.
|
| |
E-mail |
e3990102@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
24/02/2016 |
1800 |
2030 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
30/03/2016 |
1800 |
2030 |
|
| |